Un any més, entre les llums tardorals de novembre, torna la música antiga a Mataró amb una proposta intensa, molt atractiva, de concerts que bascularan entre l'esplendor de la polifonia renaixentista de les Prophetiae Sibyllarum (Profecies de les Sibil·les) d'Orlando di Lasso amb el Cor Ciutat de Mataró i l'imponent oratori barroc Giuseppe riconosciuto del barceloní Domènec Terradellas amb el conjunt Vespres d'Arnadí, en col·laboració amb el Foment Mataroní.
Entremig, un passeig sonor per concerts de música instrumental i vocal que avançarà entre el virtuosisme i l'espiritualitat, dos elements fonamentals del món dels clarobscurs del Barroc. Un desplegament de contrastos emocionals i virtuosístics que ens mostrarà com posaven la complexitat tècnica al servei de l'expressió profunda d'emocions contrastades, relligant la terra i el cel, l'hedonisme i la devoció.
Mentre la clavecinista Eva del Campo ens mostra els plaers de l'ànima a través de la música francesa per a clavecí de Jean-Baptiste Parant i els seus contemporanis en temps del rococó de Lluís XV, la violinista Lina Tur i el seu conjunt barroc elevaran la intensitat mística amb les imponents Sonates del Rosari de Heinrich Biber. Virtuosisme i espiritualitat en estat pur.
També tindrem el contrast entre la proposta del gambista Peter Krivda, que ens portarà un retrat genuí de l'esperit intents i sobri de la viola de gamba sola —un any més en la intimitat i la meravellosa acústica de la Cripta dels Dolors— i la música de l'Espanya dels Àustries, la que va inspirar al pintor Velázquez, de la mà del conjunt La Grande Chapelle.
Sens dubte serà una "Setmana" de luxe, amb grans concerts, cadascun d’ells esdevindrà una gran experiència estètica completa en el marc dels Dolors i un viatge expressiu cap a l'emoció i la tècnica interpretativa més sublim assolida a Europa entre el Renaixement i el Barroc.
Mataró, novembre de 2024