Centenari del naixement de Jordi Arenas

Jordi Arenas i Clavell (Mataró, 1920-1998). Artista polifacètic

El passat 7 de novembre va ser el centenari del seu naixement. Dibuixant, pintor, escultor... fou autor d’una extensa i variada obra. Va desenvolupar temes de pintura religiosa, paisatges, escenes mitològiques, al·legories i nombrosos retrats. Sempre dins del realisme, la seva obra manifesta una notable coherència de concepte i una empremta personal que l’identifica de manera inequívoca. Formador d’artistes i pedagog de l’art, fou ànima de les exposicions anuals de Sant Lluc, col·laborador de les Seccions del Museu de Mataró, músic fonamental en la modernització de la Missa de les Santes i va estar sempre vinculat a la vida cultural de Mataró. Al morir va llegar a la ciutat la casa i l’obra seva, la del seu germà Jaume i d’altres artistes locals. L’Ajuntament de Mataró va acceptar el llegat l’any 2003, i va adaptar la casa perquè es convertís, des de 2006, en l’extensió d’art del Museu de Mataró.

Activitats commemoratives

El Museu de Mataró ofereix una retrospectiva a la seva vida i obra extensa a través d’una triple exposició agrupada sota el nom de “Mirades polièdriques”. Fins a finals de febrer de l’any 2021 podeu visitar a Ca l’Arenas la mostra en la que descobrireu les diverses facetes de Jordi Arenas: dibuixant, pintor, escultor, músic, arqueòleg i activista cultural. Hi havia previstes diverses d'activitats vinculades a l'exposició que a causa de la pandèmia s'han hagut d'anul·lar i ajornar.

L'exposició
El Museu de Mataró ha comptat amb la col·laboració dels alumnes de l'artista, demanant-los que triïn una obra del mestre i que la relacionin amb una de seva, per poder establir vincles emocionals i de referències plàstiques. Aquesta nova revisió de les seva trajectòria és el fil conductor dels recorreguts que s’ha organitzat als diferents espais de la casa: la mirada polièdrica de Jordi Arenas com a docent, amb la tria i aportació d’obres dels alumnes; la mirada com a artista, per descobrir les tècniques i temàtiques que tractava quan componia paisatge, retrat o obra religiosa; la mirada com a músic, com a arqueòleg i com a ciutadà que va llegar la casa i la seva obra al municipi per esdevenir el centre d’art del Museu de Mataró des de l’any 2006.

Vídeos