La clavecinista Eva del Campo ofereix un programa inèdit amb obres d'autors compresos entre el segles XVII i XVIII.
El concert s’obre amb una selecció de peces de la famosa compilació Flores de Música d’Antoni Martin i Coll (1660-1734). El seu contingut és molt variat i eclèctic i abasta des de peces franceses, italianes, i obres per a tecla a danses típiques del barroc com les representades aquí, Pavana, Xácara i Follies. El programa segueix amb la Toccata Terza de G. Frescobaldi (1583-1643), un clar exemple de l’estructura de la toccata italiana ben carregada de diversitat d’afectes.
Arribarem a la part central amb la Suite en La menor d’Élisabeth Jacquet de La Guerre (1665-1729), una excepcionalitat en el seu temps, una nena prodigi a la cort de Versailles.
Seguirem amb una sonata de Benedetto Marcello (1686-1739), músic venecià molt reconegut i etern rival d'Antonio Vivaldi tal i com queda il·lustrat en el seu llibre publicat anònimament Teatro alla moda, crònica satírica del que havia esdevingut un nou gènere musical molt exitós, l'òpera.
Acabarem aquest concert amb la Suite núm. 1 en Sol menor de J. B. Loiellet (1680-1730), i amb una selecció de peces del desconegut Jean-Baptiste Parant (v.1730-v.1780), incloses en el seu Premier livre de pièces de clavecin, publicat a París el 1762.
A càrrec d'Eva del Campo, clavecí
Programa
Anònim s. XVI
Fantasía sobre un tema de canción.
Antoni Martí i Coll (1650-1734)
Pavana ( vol.2), Xàcara i Folías ( vol.1) de les “Flores de Música”
G. Frescobaldi (1583-1643)
Tocatta Terza del Libro Primo di Toccate 1637
Élisabeth Jacquet de La Guerre (1665-1729)
Suite en La menor : Prélude, Allemande et Chaconne
Benedetto Marcello (1686-1739)
Sonata per a clavecí S. 740: presto, cantabile e largo, presto
J.B. Loiellet (1680-1730)
Suite nº 1 Sol m: Allemande, Courante
Jean-Baptiste Parant (v. 1730 - v. 1780)
Premier Livre de Pièces de Clavecin – Paris (v. 1762) –
La D’Harcourt, Legèrement ; La Follette, Lourée ; Les Cascades, Vivement
Organitzen: Cultura Mataró i Unda Maris, amb la col·laboració de basílica de Santa Maria de Mataró i el Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró