La clavecinista Eva del Campo ofereix un programa inèdit amb obres d'autors compresos entre el segles XVII i XVIII.
El concert s’obre amb una selecció de peces de la famosa compilació Flores de Música d’Antoni Martin i Coll (1660-1734). El seu contingut és molt variat i eclèctic i abasta des de peces franceses, italianes, i obres per a tecla a danses típiques del barroc com les representades aquí, Pavana, Xácara i Follies. El programa segueix amb la Toccata Terza de G. Frescobaldi (1583-1643), un clar exemple de l’estructura de la toccata italiana ben carregada de diversitat d’afectes.
Arribarem a la part central amb la Suite en La menor d’Élisabeth Jacquet de La Guerre (1665-1729), una excepcionalitat en el seu temps, una nena prodigi a la cort de Versailles.
L’admiració de J. S. Bach (1685-1750) per la música de Vivaldi, s’evidencia en la següent obra, una transcripció per a clave del concert en Re major per a violí i orquestra del compositor italià.
Acabarem aquest concert amb la Suite núm. 1 en Sol menor de J. B. Loiellet (1680-1730), i amb una selecció de peces del desconegut Jean-Baptiste Parant (v.1730-v.1780), incloses en el seu Premier livre de pièces de clavecin, publicat a París el 1762.
A càrrec d'Eva del Campo, clavecí
Programa
Anònim s. XVI
Fantasía sobre un tema de canción.
Antoni Martí i Coll (1650-1734)
Pavana ( vol.2), Xàcara i Folías ( vol.1) de les “Flores de Música”
G. Frescobaldi (1583-1643)
Tocatta Terza del Libro Primo di Toccate 1637
Élisabeth Jacquet de La Guerre (1665-1729)
Suite en La menor : Prélude, Allemande et Chaconne
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Concert en Re Major / BWV 972
Transcripció per a clave sol a partir d’un concert per a violí i orquestra d’Antonio Vivaldi: [Sense indicació de tempo], Larghetto, Allegro
J.B. Loiellet (1680-1730)
Suite nº 1 Sol m: Allemande, Courante
Jean-Baptiste Parant (v. 1730 - v. 1780)
Premier Livre de Pièces de Clavecin – Paris (v. 1762) –
La D’Harcourt, Legèrement ; La Follette, Lourée ; Les Cascades, Vivement
Organitzen: Cultura Mataró i Unda Maris, amb la col·laboració de basílica de Santa Maria de Mataró i el Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró