L’artista visual Alex Reynolds ha estat la guanyadora de la 8a Edició del Premi de Videocreació, coproduït pels Centres Territorials del Sistema Públic d’Equipaments d’Arts Visuals de Catalunya, Santa Mònica, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i LOOP Barcelona.
El projecte guardonat porta per títol: “Billie i Nilo” i analitza el concepte de ficció com a tècnica per generar retrats.
L’obra es presentarà en el marc del Festival LOOP 2022 al M|A|C Mataró Art Contemporani.
L’artista visual Alex Reynolds ha estat la guanyadora de la 8a Edició del Premi de Videocreació, coproduït pels Centres Territorials del Sistema Públic d’Equipaments d’Arts Visuals de Catalunya, Santa Mònica, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i LOOP Barcelona.
El projecte guardonat porta per títol: “Estava dret, i de cop soc a terra” // “Estaba de pie, y de repente estoy en el suelo” i analitza el concepte de ficció com a tècnica per generar retrats.
L’obra es presentarà en el marc del Festival LOOP 2022 al M|A|C Mataró Art Contemporani.
‘Billie i Nilo’
Reynolds parteix de la idea que una pel·lícula és sempre diverses pel·lícules a la vegada. Té un segon estrat. Per una banda hi ha la història que s’explica i per l’altra, un document de les persones, del lloc i de l’atmosfera que genera aquesta ficció. Les pel·lícules reflecteixen les decisions de l’autor, però alhora són el registre d’un moment en la vida de les persones i del paisatge posats al servei del relat. En comptes de treballar pel relat és el relat el que posa a treballar els elements que conformen la pel·lícula. Reynolds s’interessa justament per aquest subtext del document fílmic.
A Billie i Nilo , Reynolds es pregunta, a través del retrat d’un infant i la seva relació amb els adults, què passaria si es revertís la relació entre adult i nen i fos l’adult qui depengués de l’infant essent aquest últim qui tingués el control i el coneixement del món.
El Premi de Videocreació té com a propòsit promoure el treball d’artistes que destaquen pels seus plantejaments innovadors en el procés de creació en el món de les Arts Visuals. Amb aquest premi es vol impulsar la coproducció d’un projecte en l’àmbit de les arts contemporànies que incorpori el vídeo com a element únic o parcial en el conjunt de la proposta. L’objectiu és formular accions estratègiques que puguin desenvolupar-se en xarxa, incrementant la visibilitat en el territori i la presència internacional.
Premi de Videocreació
En les edicions precedents han estat premiats els artistes:
Jordi Colomer pel projecte X-Ville en la 1a Edició;
Carles Congost per l’obra Wonders en la 2a Edició;
Joan Morey en la 3a Edició per «COS SOCIAL [Lliçó d’anatomia]»; María Ruido en la 4a Edició pel projecte Estado de Malestar (malestar_exhuberancia_anomalía);
Isaki Lacuesta per l’obra Jo soc allò prohibit en la 5a Edició;
Mabel Palacín pel projecte Lladres en la 6a Edició; i les artistes
Lúa Coderch amb Palau de vent i Mireia Sallarès amb Història potencial de Francesc Tosquelles, Catalunya i la por guanyadores ex aequo de la 7a Edició.
Centres Territorials del Sistema d’Equipaments d’Arts Visuals de Catalunya
Els vuit Centres territorials del Sistema Públic d’Equipaments d’Arts Visuals de Catalunya són: ACVIC. Centre d’Arts Contemporànies, Vic; Fabra i Coats:Centre d’Art Contemporani de Barcelona i Fàbrica de Creació ; Centre d’Art Tecla Sala, L’Hospitalet de Llobregat ; Centre d’Art la Panera, Lleida ; M|A|C Mataró Art Contemporani ; Bòlit. Centre d’Art Contemporani, Girona; Lo Pati – Centre d’Art de les Terres de l’Ebre i Mèdol- Centre d’Arts contemporànies de Tarragona.
Aquests centres d’arts visuals tenen com a objectiu facilitar l’accés de les arts visuals a la ciutadania i fomentar l’educació i la dinamització de les pràctiques artístiques contemporànies.
Més informació: Web M|A|C.